כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט אחד החלקים החשובים באתר אינטרנט הוא התוכן המוצע. הן מבחינת הגולש, והן מבחינת מנועי החיפוש (עליהם נרחיב בהמשך), התוכן הוא המלך. תוכן איכותי, מקורי ומעניין ימשוך את הגולש אל האתר, ויגרום לו לשוטט בין דפי האתר השונים זמן רב יותר, ובכך למעשה להגיע אל הפעולה הרצויה ולהתוודע אל שירותי החברה או בעל האתר.
רבים חושבים כי כתיבת תוכן היא מעשה של מה בכך, וכי כל אחד יכול לכתוב תוכן. העניין הוא לכתוב תוכן שיקלע בדיוק לטעמו של הלקוח הממוצע מקהל היעד של האתר, וידבר אליו בשפה המקצועית שלו. בנוסף, כותבי תוכן מקצועיים מכירים את רזי השפה, ויודעים איך להשתמש במילים הכתובות מעל מסך המחשב על מנת להניע את הגולש לבצע פעולה כזאת או אחרת.
קידום אתרים אורגני אין די בהקמת האתר והעלתו לאינטרנט. גם האתר היפה ביותר, בעל התכנים המושקעים ביותר לא שווה כלום אם אף גולש לא צופה בו. כיום, עיקר התנועה מכוונת על ידי מנועי החיפוש השונים, כשבראשם עומד גוגל. מנועי החיפוש פיתחו אלגוריתמים שונים לקידום האתרים הלוקחים בחשבון מספר רב של גורמים, ובשקלולם מדרגים את האתרים השונים בתוצאות החיפוש למילות מפתח מסוימות. עובדה ידועה כיום היא שמי שראשון בגוגל, ראשון בתוצאות, אך על מנת להיות ראשון בגוגל, יש צורך לעבוד קשה, במיוחד אם תחרות המפרסמים רבה. קידום אתרים ממומן דרך נוספת המאפשרת להביא גולשים אל האתר היא הקידום הממומן של גוגל. כולנו מכירים את הקישורים הכחולים הצצים מבין דפי האתרים השונים הקוראים לנו להיכנס לאתרים כאלה ואחרים באמצעות משפט מחץ מנצח. העיקרון על פיו עובד קידום האתרים הממומן הוא עיקרון ה"נכנסת – שילמת". על פי עיקרון זה, בעל האתר משלם עבור כל קליק של גולש חיצוני, כלומר עבור צפיות בפועל באתר האינטרנט שלו. הקידום הממומן מאפשר לבעל האתר לצפות בסטטיסטיקות מפורטות אודות אחוזי הצפייה באתר, מילות המפתח מהן הגיעו החיפושים, וקצב השינוי החודשי.